A marketing nem agysebészet. Tényleg nem. Mi is a JÉ, azaz a Józan Ész elkötelezett hívei vagyunk. Sajnos azonban mégsem igaz a hír, miszerint a marketinghez mindenki ért. Ez is egy szakma, ami tanulható és ami ennél is fontosabb, gyűjthető sok-sok évnyi tapasztalat, ami a tanulás legfontosabb eszköze.

A marketing könyvekben olvasható: KISS. Ez az elv a "Keep It Simple and Stupid" rövidítése, jelentése: EGYSZERŰSÍTS.

Azt hiszem itt érezhető a tapasztalat jelentősége. Aki nem tanulta és nincs gyakorlati tapasztalata, lehet nagyon kreatív és jó gondolkodó, de könnyen enged a csábításnak, ami eltéríti az egyszerűség, avagy a KISS magától értetődő elvétől.

Miről is beszélek?

Épp egy nanotechnológiás vadászruházatot készítő startup kommunikációján dolgoztunk. Végignéztem a világ összes vadászattal kapcsolatos tartalmát (na jó, biztos nem mindent, de rengeteget). Találtam csodálatosan kommunikáló márkákat. Két személyes kedvencem is van: A KUIU és a Harkila. Ők inspirálták ezt az írást. Nekik sikerült a "KISS".

Na de nézzük meg hogyan? Mit is jelent a KISS, avagy a JÉ a marketingben?

  1. Tedd fel a megfelelő kérdéseket a céljaidat illetően (kinek, mit, miért, mikor, hogyan, mennyiért)
  2. Válaszold meg a kérdéseidet körültekintően
  3. Ismerd meg a célközönséged alaposan
  4. Tűzz ki reális célokat, legyen hiteles missziód, legyen saját történeted
  5. Ismerd magad - tudd mit tudsz és mit nem, mire kell partnert találnod
  6. Találd meg a célodhoz vezető frappáns üzenetet
  7. Találd meg a legjobb eszközöket / csatornákat az üzeneted célba juttatásához
  8. Tarts ki, figyelj a visszajelzésekre és monitorozd a teljesítményed
  9. Változtass ha kell, de ne veszítsd szem elől az eredeti célodat

 

Te tudod kinek és mit mondanál fél percben?

Business terápia – A leggyorsabb út vállalkozásod megismeréséhez!

Keress minket, ha számít mit mutatsz magadból online!